Ons werk

Op deze website vind je veel informatie over het werken bij Eurosteel. Maar wat maken we nou precies? En waarom kiezen klanten voor ons? Nico kan je daar alles over vertellen. Hij maakt al 22 jaar deel uit van ons bedrijf en versterkt sinds 2009 het salesteam. Binnen Eurosteel is Nico Hoofd sales binnendienst en samen met zijn collega’s zorgt hij ervoor dat klanten goed geholpen worden, van A tot Z.

Nico, kun jij in je eigen woorden uitleggen wat wij maken?

“Simpel uitgelegd ontwikkelen en produceren wij snelwissels en uitrustingsstukken voor graafmachines en wielladers. Iedereen denkt dat een bak alleen om te graven is, dat klopt, maar er zit een heel verhaal achter. We maken producten die zeer gespecialiseerd zijn. We luisteren goed naar de wensen van de klant en daar passen wij ons product op aan. Bijna alles wat hier de deur uitgaat, is maatwerk. Ik denk dat iedereen die hier komt werken merkt dat het product ingewikkelder en veelzijdiger is dan je in eerste instantie misschien verwacht.”

Wat is iets dat je moet weten over Eurosteel, voordat je hier komt werken?

“Wat veel mensen niet weten of verwachten, is dat wij marktleider zijn in de Benelux. Vooral uit België krijgen we écht goede feedback terug. We zitten natuurlijk in best een apart wereldje en het klinkt raar om te zeggen, maar iedereen heeft het over onze producten. Het resultaat is dat ze in onze wereld weten: wil je kwaliteit? Dan moet je bij Eurosteel zijn.”

Wat maakt Eurosteel een goede partner?

“Wij komen onze beloftes na. Bij de verhalen van mijn collega’s op deze website lees je vaak over de recht toe, recht aan cultuur. Die houding hebben we ook naar onze klanten. We zijn altijd eerlijk. Communicatie is key hierin. Weten we dat we bepaalde afspraken niet kunnen nakomen door bijvoorbeeld corona of de situatie in Oekraïne? Dan communiceren we dat vooraf. Kortom: klanten kunnen op ons bouwen. Kijk maar naar de stiptheid van onze leveringen, die is ontzettend hoog.”

Wat onderscheidt Eurosteel van andere partijen?

“Ik denk een combinatie van al het bovenstaande. Plus dat we ontzettend klantgericht zijn ingesteld. We denken mee met onze klanten en passen wat we maken daarop aan.”

Nico